Konsten att mata ett barn med banan

Det finns så många
söta ungar,
och så många dumma morsor.
På tunnelbanan till exempel:
en mamma springer
efter sitt snoriga
barn med en mosig
banan på sked,
försöker mata:

"Herman, Herman, vänta så
får mamma hjälpa. Nej, Herman
inte kladda med banan på tanten!
Då blir hon ledsen."

Och Herman rusar
som en tetting genom
vagnen
och mamman
rusar efter.
Och bananen?
Ja, den hamnar
på mig och på tanten mittemot,
på mamman själv, på
en ordningsvakt och ett Jehovas vittne,
på två poliser och
på golvet, innan mamman lyckas
få in den i
Hermans lilla mun.

Jag tänker att
om jag hade varit
mamman
så hade jag tryckt fast Hermans
lilla rumpa
på ett av de blåa sätena
och gett honom bananen.
Liksom militäriskt
sagt åt honom att
"Nu jävlar i mig sitter du still!"

Fast med kärlek i rösten
förstås.


Kommentarer
Postat av: Maja

Hahahahaaaaaaaaaaaaaa! Vilka inre bilder jag fick av din beskrivning av incidenten. Hur har tentan gått? Klar?

Jag blev precis klar med min, såå skönt.

2009-01-15 @ 21:01:21
URL: http://ordetarfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0