Måndag

Vaknade igår morse
med
värk
(- oj,oj, nu börjas det igen:
kärringgnället,
det eviga
pensionärspratet -)
i armhålan.
Grävde runt
där ett tag
och
fann en
knöl liten som en
ärta.
Och det blev plötsligt
Gökboet
och Matrix
på en och samma
gång
här hemma.
Mamma skrek
- Cancer! Cancer!
rätt ut
medan hon slog i telefonkatalogen
efter numret till Radiumhemmet.
Jag funderade
mest på om jag hunnit
med allt som jag
planerat:
(Inte skaffa barn. Check.
Doppa tårna i havet  från en brygga. Check.)
Äsch, listan kan
göras så mycket längre
men
det var så
långt jag hann
innan
mor
gav mig numret
till husläkaren.
Igår var alla
lediga på
sjukhuset
så ringde i
morse
("Lägg inte på luren, det är bara nitton personer
före dig i kön.'")
och jag har inte cancer
(snarare en inflammation
i något så jävla obetydligt
som en talgkörtel. Tjoho!)

I dag är det mer
av Madicken-firar-jul-igen
och-Lilla-spöket-Laban-stämning
innanför husväggarna.

Och jag längtar lite grann
efter plugget
och några
veckors
oledighet.





Kommentarer
Postat av: Martina

hahaha låter som min mamma, men hon tror att allt löser sig om man tar sig en liten snaps haha

2009-01-07 @ 18:16:53
URL: http://ihuvudetpamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0