Fredag

Hade lite för lite kosing
i fickan
så ikväll
umgås
jag med Dammsugaren och Golvmoppen.
De är ett helt okej sällskap,
och jag behöver verkligen
städa.
När jag öppnade
ytterdörren
låg
ett paket
på hallmattan.
Jag liksom
"Va? Ett paket?"
Paketet bara
"Ja? Vill du inte ha mig eller?"
Jag bara
"Jo, för fan!"
och sen öppnade
jag paketet.
(Det skrek lite men det struntade
jag i).
Från farmor och farfar,
ett svart pärlhalsband.
Jag bara
"Men åh, ett halsband! De vet verkligen 
vad barnbarnet önskar sig!"

Mycket mer finns inte att rapportera
från Stureby.

Mitt köksgolv är skinande
rent och glittrar
till och med.

Okej, nu finns inte
mer att rapportera.

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0