Sjätte bilden i sjätte mappen



Okej.
Jag antar utmaningen.
Det här är den sjätte bilden i den
sjätte bildmappen i min dator.

För den som inte kan tyska:
"Berlinmuren 1961-1989"

Bilden togs för (ja, vad fan blir det nu)
två år sedan, våren 2007, strax före studenten.
Klass SK3 besökte Berlin för
att titta på arkitektur och gå på museer.

Så lydde den officiella versionen.

Egentligen var vi där för
att dricka billig öl
i buteljer höga som gummistövlar:
"Ein kleine bier, danke"

(Kleine betyder liten på tyska. Tänk bara! Hur stor är då inte en stor tysk öl?
Serverad i ett nedmonterat stuprör?) 

Berlin var i alla fall en fin stad,
där det var lätt att gå vilse.
Jag höll min kompis i
handen hela resan.

(Vi kom hem välbehållna.)

Kommentarer
Postat av: Martina

man måste alltid hålla någon i handen när man är i Tyskland, det är ju ett ganska speciellt land haha

2009-02-28 @ 16:12:59
URL: http://ihuvudetpamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0