Konsten att koka kaffe

Det är något
med golvet i köket,
saftglasen i skåpet över diskbänken,
vaserna och kopparna,
alla tallrikar
och Johanna
som inte går ihop.

Alltså:

Johanna + ömtåliga grejer (koppar, tallrikar, glas, vaser) + ett köksgolv i klinker
= En Stor Jävla Katastrof Blir Oundviklig


Senaste offret är Kaffebryggarens allra käraste vän, Kannan.

(Ja, de har ingått partnerskap, jag var vigselförättare.
Inget märkvärdigt, men ändå.
Kokaren är arg!
Inte konstigt: jag har ju dödat hans partner. )

Undrar stilla
om 
det går att köpa lösdelar till kaffekokaren,
eller om jag måste investera i en helt ny.
Det har jag fan inte lust och inte
råd med.

En annons då?

Eller Kanna på postorder?

www.ensammakaffekannorsökernytthem.com

"Trevlig Kanna sökes
till ensam, sorgsen Kaffekokare" 

Den förra gick i en miljon
bitar
då Klantig Ägare råkade hiva den i stengolvet.

(Ska inte hända igen.)



 



  


Kommentarer
Postat av: Martina

man kan köpa ensamma delar, så du kan dra tillbaka kontaktannonsen :)

2009-02-25 @ 23:10:46
URL: http://ihuvudetpamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0