Fredag (ännu ett biblioteksinlägg)

Var på biblioteket
idag
för att lämna igen böcker om
en galning
(Carl Fredrik Hill)
och för att låna
nya 
om en annan
(Gustaf Fröding).
Känns som att jag håller på
att bli galen själv.
Personalen på Falafelkungen
känner igen mig
(de står alltid och röker när jag går förbi).
Jag vet att de smider otäcka planer.
Nu ska jag dränka
mina rädslor
i sprit.
(Fröding gjorde likadant
och se hur det gick för honom)


(Han dog i något så konstigt
som diabeteskoma,
men innan hade han blivit
omhändertagen
av den vackraste tösen
på något hospital.
Hon blandade whiskey och grädde
och portionerade ut till gubben
när abstinensen gjorde sig påmind.)

Det är också ett öde.



  

Kommentarer
Postat av: Martina

Här kommer en liten utmaning: Gå in i mappen "Mina bilder" på din dator. Gå till 6:e mappen och därefter väljer du det 6:e kortet. Visa den i din blogg och skriv något om det! Invitera 6 stycken nya att vara med på utmaningen, länka till dom och låt dom veta att dom är utmanade!



2009-02-23 @ 21:59:42
URL: http://ihuvudetpamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0