Torsdag

Råkade bjuda in en försäljare
fast det inte riktigt var meningen.
Men de har ju
ett jävla sug
i blicken
och ur munnen
flyter den
mjukaste
honung.
De besitter en
hemsk övertalningsförmåga
med andra ord.
"Har du Comhem-bredband?"
"Va? Nej, jag har
Bredbandsbolaget
tror jag."
(Fast jag vet mycket väl att jag har Comhem.)
Sedan var det liksom kört.
Och jag tvingades blotta min
taffligaste sida,
 - den
som jag knappt står
ut med själv -
(men man blir så lat i tentatider):
men det var -
när försäljaren
trängde sig in -
disk upp
till taket
och kläder
överallt.
Och mitt i
röran står
jag
i min
(fula, fula, fula!)
frottémorgonrock
med håret åt alla håll.
Om man nu kan ha "åt alla håll" när man knappt
har något
hår att bjuda på.
Men.
Vad skulle jag ha gjort då?
Skrikit:
"Jag har hemtenta din dumme fan
så kom inte in!"

Det är nästan så
att man borde ta och
skriva en dikt
om det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0