En lista på krav till regeringen 2

Gud
borde
ha passat
på att knåda
en skyddsängel
åt
var och en
när hon ändå var
i färd
med att
skapa
mänskligheten.
(För min skugga är
nämligen
inget att
ha
om
jag skulle bli
våldtagen.
Hon står bara och glor.)

Jag önskar att 
vissa
egenskaper
fanns nedstoppade
i varje människas
packning
redan från födseln,
som
konsten att veta
hur man ska
bete sig
Ute Bland Folk.
Och förmågan att
Älska Andra Mer Än Sig Själv.
(Det finns för
många som
speglar
sig i
sin egen
beundran.)

Det borde vara
lag på
att hjälpa
gamla tanter
över gatan,
ja, inte bara dem:
farbröderna också.

Man borde inrätta
särskilda kurser
för dem som vill finna sitt
inre Jag
och
mormor.
(Släktforskning på hög nivå!).
Kurser i
keramik
och hångelteknik
(100 p).
 För dem som aldrig
fick godkänt
i grundskolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0