Dagen efter

Är röd
under
nosen för snor
har en frätande effekt.
Har jag märkt.
Fast det finns kanske
de
(flickor, flickor!)
som tycker att 
vara-röd-som-fan-under-kranen
är vackert.
Och att feber kan vara något
smått upphetsande.
Jag slår vad om att
det finns en latinsk term
för den typen
av
pervesion.
Bacillus Feberus Knullus.
Eller något åt det hållet.

Och jag är jävligt
glad att jag inte
är man
(utan kvinna).
För en del karlar
har så lång
att de
måste vira den
kring benet
för att kunna
leva ett normalt
liv.
Flera varv
till och med.
Det har jag sett
på Oprah.

("Oh, my god. Peter has a penis as long
as a boa constrictor, and he has
to twirl it around his leg.")

Det är när man ser sådant
som ens 
egna problem
(förkylning och rödnoshet)
framstår som
väldigt futtiga.
Och livet,
vardagen,
mina dammtussar
i hörnen,
blir både
Mindre och 
Ljusare.

(Tack, Oprah!
För att
du lär mig
Hitta Perspektiv På Tillvaron)


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0