Terapi

Listan är en snodd en.

Ensamhet kan vara som 
ett skavsår  
Min kritiska röst är sällan tyst
Att fly från sin kritiska röst kan vara knepigt
Tänk att man finns! Tänk att man kan älska, få bli älskad, känna, andas!
Om jag fick bestämma skulle varenda unge/kossa/farbror få känna sig fri
Jag vill vara en som står upp för sig själv
När ingen ser mig då fiser jag
Jag längtar efter sommaren och att få gnugga kinden mot en klippa vid havet
Ibland vill jag bara dö (eller åtminstone sova i flera år)
Egentligen vill jag bli konstnär
Det är viktigt att en vän lyssnar och garvar åt ens skämt
Man måste anpassa sig för att överleva, säger Darwin
Innerst inne tror jag på människans godhet och styrka
Jag gillar mig mest när jag är nyduschad och luktar Barnängens schampo  
För att få vara med måste man engagera sig
Att få vara med är en ära
I mitt inre rum är det oftast stökigt
När jag känner mig ensam då äter jag pepparkakor
Hemligheter är svåra att bära på ensam, bättre att dela dem med någon nära
Är det normalt att önska att man hade en pistol inom räckhåll på Ica? 
Att vara människa är en välsignelse och ett helvete 
Längtan kan vara som
 värme för själen
För att tro på sig själv måste man vara en positiv idiot 

Jag önskar mer än något annat att alla,
inklusive jag själv, får leva i harmoni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0